woensdag 2 november 2011

BRUSSELS AIRPORT




Ik ga op reis en ik neem mee...
  • een loodzware koffer (echt waar, alleen het noodzakelijke, maar ben een vrouw, dus dat is behoorlijk wat);
  • handbagage, de dingen die niet meteen vervangbaar zijn indien de koffer kwijt raakt (make-up), medicijnen en de bijbehorende papieren, medicijnpaspoort en kopie Schengenverklaring (het origineel is om onverklaarbare reden nooit per post aangekomen, wel de scan die gemaild werd);
  • wat te lezen voor onderweg;
  • het ziplock zakje met het vloeibare spul.

Die ziplock zakjes bleken ook te koop te zijn op Brussels Airport voor het luttele bedrag van één hele euro. Dat is kassa. Volgens mij kostte mijn doosje met 25 van die dingen bij de Action nog minder. En als zuinige Zeeuw wil je natuurlijk het denkbeeld van de Belgen over de ‘gierige Hollanders’ niet al te veel overhoop gooien, dat zou werkelijk schokkend zijn.

Afijn, ik ging op reis en was van plan met nog meer thuis te komen dan dat ik meenam. Vooral veel indrukken. Ik wilde volop genieten van alle geuren, kleuren, smaken, geluiden…
… ach ja, eigenlijk alles van Griekenland.
Het werd een reis vol onverwachte ontdekkingen, ontmoetingen; een reis waarop ik mezelf tegenkwam.

Na eerst met ‘Ody’ naar Ithaka te zijn gegaan (zie Mythoblog Mnemosyne), 
ging ik met ‘O, die!’ naar Attika. 



₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪

3 opmerkingen:

  1. ben benieuwd. en vooral naar het jezelf tegenkomen, hoe dat was en hoe dat ging

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat gebeurde vooral onverwachts
    ontmoetingen met o.a. een naamgenoot en een alter ego
    ergens een spiegel
    en een boel symboliek, plus...

    BeantwoordenVerwijderen